لینک مستقیم فایل(دانلود اصول مدیریت كیفیت 14 ص)

دانلود اصول مدیریت كیفیت 14 ص|40107775|mvb2029|دانلود اصول مدیریت كیفیت 14 ص,تحقیق اصول مدیریت كیفیت 14 ص,مقاله اصول مدیریت كیفیت 14 ص,اصول مدیریت كیفیت 14 ص
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل دانلود اصول مدیریت كیفیت 14 ص قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

اصول مدیریت كیفیت چكیده این سند هشت اصل مدیریت كیفیت كه در استانداردهای سیستم مدیریت كیفیت بر مبنای سری ایزو 9000-2000 كاربرد دارد را معرفی می‌نماید.
مدیریت ارشد هر سازمان می‌تواند از این اصول بعنوان چارچوبی برای راهنمایی سازمان خویش به منظور بهبود عملكرد ها استفاده نماید.
منبع : Intrnational Organization for Standardization.
2006.
Quality management principles.
http://www.
iso.
ch/iso/en/iso9000-14000/understand/qmp.
html كلیدواژه : كیفیت؛ مدیریت كیفیت؛ استاندارد كیفیت؛ سیستم مدیریت كیفیت؛ ایزو؛ بهبود عملكرد اصل اول: تمركز بر مشتری (Customer Focus) هر سازمانی به مشتریان خود وابسته است و باید نیازهای حال و آینده آنان را درك نماید و نیازمندی های مشتریان خود را برآورده نماید.
علاوه بر این سازمان ها باید برای عبور از انتظارات مشتریان خود برنامه ریزی و تلاش نمایند.
تمركز بر مشتری و درك نیازهای حال و آینده او باعث پاسخگویی منعطف و سریع سازمان به فرصت های بازار و در نتیجه افزایش سود سهام و سهم بازار برای سازمان خواهد شد.
رضایت مشتریان با افزایش اثربخشی بكارگیری منابع سازمان، افزایش یافته و بهبود وفاداری مشتری به سازمان باعث ماندگاری در تجارت می گردد.
بكارگیری اصل تمركز بر مشتری عموما باعث می گردد كه سازمان: برای درك نیازها و انتظارات مشتریان تحقیقات لازم را صورت دهد.
از ارتباط اهداف سازمانی با نیازها و انتظارات مشتریان اطمینان حاصل نماید.
ارتباطات درون سازمانی را در راستای نیازها و انتظارات مشتریان هدایت نماید.
رضایت مشتریان را اندازه گیری نموده و بر مبنای نتایج حاصل از آن اقدام نماید.
ارتباطات با مشتریان را به صورت سیستمی مدیریت نماید.
از وجود توازن بین رضایتمندی مشتریان و سایر ذینفعان سازمان (نظیر مالكین، كاركنان، سرمایه گذاران، انجمن ها و مجامع محلی) اطمینان حاصل نماید.
اصل دوم: رهبری در مدیریت (Leadership) مدیر سازمان كه از منش رهبری برخوردار است باید مقاصد و جهت گیری یكنواختی را در سازمان ایجاد نماید و محیط داخلی سازمان را به گونه ای ایجاد و نگهداری نمایند كه كاركنان بتوانند در دستیابی به اهداف سازمانی كاملا مشاركت نمایند.
مدیریت سازمان با منش رهبری باعث می گردد كاركنان مقاصد و اهداف سازمانی را درك نموده و برای دستیابی به آنها از انگیزه كافی برخوردار شوند.
علاوه بر این با بكاربستن منش رهبری فعالیت های سازمان ارزیابی شده و در مسیری یكسان، منظم گردیده و استقرار می یابد و در نتیجه فقدان ارتباط بین سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسید.
بكارگیری اصل رهبری در سازمان عموما باعث می گردد كه: نیازهای تمامی ذینفعان سازمان شامل مشتریان، مالكین،‌كاركنان،‌ تامین كنندگان، سرمایه گذاران، انجمن هاو مجامع محلی در نظر گرفته شود.
اهداف چالش برانگیز با زمانبندی مشخص تنظیم گردد.
ارزش های مشترك، مدل های اخلاقی و جوانمردی در تمامی سطوح سازمان ایجاد شده و تقویت گردد.
اعتماد ایجاد گردیده و ترس از میان برود.
كاركنان با منابع مورد نیاز،‌ برخوردار از آموزش و آزادی عمل با داشتن مسوولیت و پاسخگویی فعالیت نمایند.


مطالب دیگر:
پرسش نامه عوامل مؤثر بر موفقیت یادگیری الکترونیکیپرسش نامه فضیلت سازمانیپرسش نامه فن آوری اطلاعات و ارتباطاتپرسش نامه ارزش های سازمانیپرسش نامه احترام سازمانیپرسش نامه اعتیاد به کارپرسش نامه اتوماسیون اداری و بهره وریپرسش نامه جامعه پذیری سازمانیپرسش نامه معنویت در محیط کارتحقیق مبانی نظری و پیشینه دولت الکترونیکیپاورپوینت دوربین های مدار بستهطرح توجیهی توليد خوراك طيورطرح توجیهی توليد خوراك داممطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید درزگیرهای سیلیکونیمطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید درخشان کننده های نوریطرح توجیهی خانه پیش ساخته بتنی و دیوارطرح توجیهی خدمات بینایی سنجی، چشم پزشکی، فروش لوازم و مواد چشم پزشکیطرح توجیهی خدمات رايانه اي و مشاوره مديريتمطالعات امکان سنجی مقدماتی توليد خمير كاغذ فلوتينگ از كاه و كلشطرح توجیهی خدمات رایانه و خدمات تعمير و نگهداری موبایل و خدمات برق صنعتیطرح توجیهی تولید خمیر فلافامکان سنجی مقدماتی توليد خمير كاغذ از ضايعات كشاورزيمطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید چیپس سیب زمینیگزارش امکان سنجی مقدماتی احداث کارخانه تولید چشم الکترونیکمطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید چربی گیر صنعتی